تغذیه وسلامت
نويسندگان

تمرکز

چند وقت است که احساس می کنید دیگر خودتان را دوست ندارید. تاریخ های خیلی مهم را فراموش می کنید، مثل تاریخ تولد نامزدتان!

روشن و آشکار است که بدنتان نشانه هایی از خود بروز می دهد که گویی در کارش اختلالی پیش آمده است.

آزمایش غذا
قبل از اینکه به یک روانکاو مراجعه کنید، بلند شوید و نگاهی به داخل فریزرتان بیندازید. اگر فقط پنیر، پیتزا و شیرهای پرچرب است، باید بگویم که اشکال کار، برنامه غذاییتان بوده است.
چیزی که می خورید نقش بسیار مهمی در تنظیم وضعیت سلامتی روانی شما دارد. یک
برنامه ی غذایی سالم برای تقویت سیستم دفاعی بدن، خوش هیکل نگاه داشتن شما و جلوگیری از ابتلا به سرطان مورد نیاز است. ممکن است ادعا کنید که این را می دانستید.
اما چیزی که ممکن است ندانید این است که مواد غذایی مصرفی شما و مواد شیمیایی تشکیل دهنده ی آنها روی وضعیت روانی شما نیز تاثیر می گذارد.

کمبود انرژی
بیشتر مواقع پس از صرف غذا احساس خستگی می کنید و حتی حال بلند شدن از جایتان را هم ندارید؟ ببنیید چه غذاهایی شما را در این زمینه کمک می کند.

چه بخورید:

گوشت قرمز
سبزیجات با برگ های سبز تیره
سبزی و بنشن
حبوبات
مرغ و ماکیان
این غذاها چطور انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین می کنند؟
گوشت قرمز، سبزیجات برگ دار و بنشن و سبزی، همه حاوی مقدار قابل توجهی آهن هستند، معدنی معدنی مهمی که باعث می شود سلول های خونی قرمز اکسیژن کافی به مغز و بافت های بدن برسانند و هوشیاری ذهنی را به همین ترتیب افزایش دهد. کمبود آهم ممکن است باعث تنبلی، کندی، خستگی و کم خونی شود و مقاومت بدن را در برابر استرس و بیماری ها کاهش دهد. غذاهایی که حاوی میزان زیادی آهن هستند باید همراه با غذاهایی استفاده شوند که حاوی ویتامین C (مرکبات) هستند چون این ویتامین به جذب آهن در بدن کمک می کند.

گوشت قرمز، مرغ و حبوبات انرژی بدن را بالا می برند چون حاوی مقدار زیادی پروتئین هستند و ذخیره ی تیروسین (ماده ی شیمیایی که در پیام رسانی به مغز دخیل است و هوشیاری، تحرک و تیزفهمی بر عهده ی اوست) رادر بدن بالا می برند.

ضعف حافظه
اخیراً خیلی زود همه چیز را فراموش می کنید. دلیل آن چیست نمی دانید اما بهتر است غذاهای زیر را امتحان کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

چه بخورید:
گل کلم
زرده ی تخم مرغ
سیب
آوکادو
کلم بروکلی
گوجه فرنگی
میگو

این غذاها چطور حافظه را تقویت می کنند؟
گل کلم و زرده ی تخم مرغ هر دو حاوی کولین هستند که یکی از مواد مغذی مهم است که  به تولید انتقال دهنده ی عصبی استیل کولین (نقشی مهم در ارتباطات سلول های عصبی دارد و بیماران آلزایمری از کمبود این ماده رنج می برند) کمک می کند. افزایش استیل کولین قدرت تمرکز شما را بالا برده و حافظه تان را تقویت می کند.
سیب، آوکادو و کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی بور هستند که ماده ی معدنی مهم در تمرکز و تقویت حافظه ی کوتاه مدت است.
گوجه فرنگی و میگو منابع خوبی از آنتی اکسیدان سلنیوم و لیکوپن هستند. آنتی اکسیدان ها در نگهدری حافظه نقشی اساسی دارند چون به خنثی کردن رادیکال های آزاد که باعث از بین رفتن حافظه و اختلالات حافظه می شوند کمک می کنند.

اضطراب و افسردگی
اگر آرامش برایتان به شکل یک رویا درآمده است، شاید بهتر باشد که یک دوش آب گرم بگیرید، یا شاید هم نیازی به آن نباشد، کمی کربوهیدرات مصرف کنید.

چه بخورید:
برنج قهوه ای
پاستا (ماکارونی)
سیب زمینی شیرین

این غذاها چطور به شادتر کردن شما کمک می کند؟
سیب زمینی شیرین و سایر کربوهیدرات های پیچیده حاوی آمینو اسید تریپتوفان هستند که به تولید انتقال دهنده ی عصبی سِروتونین (مربوط به تمدد اعصاب، آرامش، خوش بینی و سلامت عمومی است) کمک می کند.
برای افزایش تولید سروتونین می توانید از کربوهیدرات های کامل و کم-گلیسسمیک (منظور برنج سفید یا نان سفید نیست) استفاده کنید چون کربوهیدرات های ساختار پیچیده زمان بیشتری برای تجزیه نیاز دارند.

اعصابتان را تقویت کنید….
ویتامین ها و مواد مدنی بسیاری که به تقویت اعصاب و روان شما کمک می کنند در مواد غذایی بسیاری وجود دراند و استفاده از آنها بسیار آسان تر از استفاده از هر نوع دارویی است. از این مواد غذایی تا جایی که می توانید استفاده کنید، تا اثرات مثبت آن را ببینید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ] [ 19:1 ] [ نفیسه ولی پور ]
درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش آمدید...امیدوارم از وبم لذت ببرید و با نظرهای خوبتون منو راهنمایی کنید...منظرتون هستم
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 40702
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1


Flying Icon